Historie značky Nike

Historie značky Nike

Značka Nike je jednou z nejznámějších a neikoničtějších značek na světě. Od skromných začátků v šedesátých letech minulého století až po pozici globální velmoci ve světě sportovního oblečení a bot je historie značky Nike plná inovací, odhodlání a samozřejmě úspěchu.

Společnost založili v roce 1964 Bill Bowerman a Phil Knight pod názvem Blue Ribbon Sports. Oba muži milovali běhání a chtěli vytvořit nový druh sportovní obuvi, která by běžcům poskytovala lepší výkon a pohodlí. Začali dovozem japonské běžecké obuvi a prodávali ji z kufru svého auta na běžeckých závodech.

V roce 1971 se společnost oficiálně přejmenovala na Nike, inspirována řeckou bohyní vítězství. V témže roce bylo poprvé použito ikonické Swoosh logo, které navrhla Carolyn Davidsonová. Swoosh se rychle stal synonymem pro značku a dodnes jde o jedno z nejznámějších log na světě. Ale jako většina věcí tomu tak nebylo vždy. Logo prošlo v průběhu historie společnosti Nike několika změnami a vývojem.

V 70. a 80. letech společnost Nike pokračovala v inovacích a rozvoji a zaváděla nové technologie, jako je vaflová podrážka a jednotka Air-Sole. Tyto inovace pomohly firmě Nike získat vedoucí postavení v oboru sportovní obuvi a upevnily její pozici jako značky pro vážné sportovce.

V 90. letech Nike expandovala na nové trhy, představila řadu oblečení a doplňků a rozšířila svou mezinárodní působnost. Společnost se také začala zaměřovat na propagaci svých výrobků prostřednictvím významných sportovců a sportovních týmů. Slogan "Just Do It", který byl představen v roce 1988, se stal jednou z nejznámějších a nejúčinnějších marketingových kampaní v historii a používá se dodnes.

Společnost Nike se od té doby stala celosvětovou značkou, kterou uznávají všichni, od sportovců až po běžné spotřebitele, a která dodává obuv a oblečení pro různé aktivity a má silnou pověst díky inovacím a výkonnosti sportovního oblečení. Nike stále posouvá hranice sportovních výkonů a její výrobky nosí sportovci všech úrovní, od amatérských až po profesionální.

Dnes je portfolio společnosti mnohem širší než jen sportovní obuv a stala se z ní lifestylová značka, nicméně poslání inspirovat a podporovat sportovce v jejich úsilí o dosažení dokonalosti zůstává nezměněno.

Back to blog

Leave a comment